📘 ❞ زارها زنی به نام بیروت ❝ رواية ــ حنان الشيخ اصدار 2011

كتب الروايات والقصص - 📖 رواية ❞ زارها زنی به نام بیروت ❝ ــ حنان الشيخ 📖

█ _ حنان الشيخ 2011 حصريا رواية ❞ زارها زنی به نام بیروت ❝ عن جميع الحقوق محفوظة للمؤلف 2024 بیروت: در این داستان با روایت دغدغه‌های ذهنی روبه‌رو هستیم که دشواری‌های جنگ کشورش را چشم می‌بیند نمی‌تواند میان ماندن یا ترک وطنش یکی برگزیند «زارهای بیروت» سومین رمان حنان‌الشیخ برگردانی از نسخه انگلیسی آن است اثر چهره زن جوانی نشان داده می‌شود تلاش زندگی خود معنایی دوباره ببخشد زمان جنگ‌های داخلی لبنان روی می‌دهد مخاطب طریق نامه‌هایی کهشخصیت اول مستقل حتی ویرانی‌های هم می‌تواند زیبایی سرزمین همچنین ارزش مفهوم خانه وطن درک کند او خطاب انسان‌ها مکان‌ها حوادثی زندگی‌اش شکل داده‌اند می‌نویسد می‌کوشد مهاجرت یک گزینه نویسنده خوبی پرهرج مرج تصویر می‌کشد تردید‌های درونی شخصیت داستانش مابین شهر اندازه نقش پررنگی دارد می‌توان نیز کنار «آسمان» نقطه محوری دانست در بخشی کتاب آمده: «به سرسرای دویدم آینه تمام قد راهرو نگاه کردم ورقه‌ای گرد غبار نشسته بود مثل وظیفه معاف کرده بودند هنوز می‌شد دید اما عجله سردستی دستی بر کشیدم پیشین حالا هزار عجیب غریب نمودار شد بله! تو بودی آرام سنگین اطمینان خیال راحت آن‌چنان گویی نه ما بلکه تمامی زمان‌ها اشکال گوناگون صاحب مالک » كتب الروايات والقصص مجاناً PDF اونلاين الرواية هي سرد نثري طويل يصف شخصيات خيالية وأحداثاً شكل قصة متسلسلة كما أنها أكبر الأجناس القصصية من حيث الحجم وتعدد الشخصيات وتنوع الأحداث وقد ظهرت أوروبا بوصفها جنساً أدبياً مؤثراً القرن الثامن عشر والرواية حكاية تعتمد السرد بما فيه وصف وحوار وصراع بين وما ينطوي عليه ذلك تأزم وجدل وتغذيه كتب قصص اطفال روايات متنوعه وروايات بوليسية عالمية ادب ساخر ساخره لاعظم الكتاب مضحكه واقعيه قصائد وخواطر طويلة قصيرة قصيره

إنضم الآن وتصفح بدون إعلانات
زارها زنی به نام بیروت
رواية

زارها زنی به نام بیروت

ــ حنان الشيخ

صدرت 2011م
زارها زنی به نام بیروت
رواية

زارها زنی به نام بیروت

ــ حنان الشيخ

صدرت 2011م
عن رواية زارها زنی به نام بیروت:
در این داستان با روایت دغدغه‌های ذهنی زنی روبه‌رو هستیم که دشواری‌های جنگ در کشورش را به چشم می‌بیند و نمی‌تواند میان ماندن یا ترک وطنش یکی را برگزیند.-

«زارهای بیروت» سومین رمان حنان‌الشیخ و برگردانی از نسخه انگلیسی آن است. در این اثر چهره زن جوانی نشان داده می‌شود که در تلاش است به زندگی خود معنایی دوباره ببخشد. داستان در زمان جنگ‌های داخلی لبنان روی می‌دهد و مخاطب از طریق نامه‌هایی کهشخصیت اول داستان زنی مستقل است که حتی در میان ویرانی‌های جنگ هم می‌تواند زیبایی سرزمین و همچنین ارزش و مفهوم خانه و وطن را درک کند. او نامه‌هایی خطاب به انسان‌ها، مکان‌ها و حوادثی که زندگی‌اش را شکل داده‌اند می‌نویسد و از این طریق می‌کوشد میان ماندن در وطن و مهاجرت یک گزینه را برگزیند.

نویسنده در این اثر به خوبی زندگی پرهرج و مرج انسان‌ها را به تصویر می‌کشد و تردید‌های درونی شخصیت اول داستانش را مابین ماندن در وطن یا ترک آن نشان می‌دهد. در این داستان شهر بیروت هم به اندازه شخصیت اول داستان نقش پررنگی دارد و می‌توان او را نیز در کنار «آسمان» نقطه محوری داستان دانست.

در بخشی از این کتاب آمده: «به سرسرای خانه دویدم، خود را در آینه تمام قد راهرو نگاه کردم. ورقه‌ای از گرد و غبار آن نشسته بود. مثل این که آن را از وظیفه خود معاف کرده بودند. هنوز می‌شد خود را در آن دید اما با عجله و سردستی، دستی بر آن کشیدم. غبار پیشین حالا به هزار شکل عجیب و غریب در آینه نمودار شد. بله! تو بر آینه نشسته بودی. آرام و سنگین، با اطمینان و خیال راحت آن‌چنان که گویی این نه ما بلکه تو بودی که در تمامی زمان‌ها به اشکال گوناگون صاحب و مالک ما بودی.»
الترتيب:

#4K

0 مشاهدة هذا اليوم

#37K

13 مشاهدة هذا الشهر

#121K

140 إجمالي المشاهدات
رقم ISBN الدولي: 9789645965684.
المتجر أماكن الشراء
حنان الشيخ ✍️ المؤلفة
مناقشات ومراجعات
جميع الحقوق محفوظة للمؤلف 🏛 الناشر
QR Code
أماكن الشراء: عفواً ، لا يوجد روابط مُسجّلة حاليا لشراء الكتاب من المتاجر الإلكترونية