❞ ه(شيطاني ملاك بارت1 )
في مكان بعيد لا يعرف به أحد
مجهول 1:شيطان المهمه دي لازم تتنفذ بكل دقه مش عاوزين اي غلطه
الشيطان:ومن امتي وانا بغلط دا أنا الشيطان متخفش انا مجهز كل حاجه
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في حي من الأحياء المتوسطه بمدينه القاهره تنام هذه الجميله في أحلامها الورديه وهذه الجملة هي التي تتكرر في أحلامها ( انت ملاك الشيطان وأنا هو أمانك)وهوب تصحي على جردل المايه يال نزل فوق دماغها تصحي وتنيها تتنطط وتقول
رضوي:ماما يا نور الحقوا البيت بيغرق وتنيها تصوت وتتنطط متقفش غير لما تسمع صوت الضحك العالي تتلفت حوليها هو الصوت ده جاي منين لغايه ما تلاقي يال واقعه على الأرض من كتر الضحك ومسكه بطنها
رضوي الشياطين بدأت تلعب في دماغها :إيه ده هو انتي يا نور يا حبيبتي وأنا يال قولت البيت بيغرق
نور بعد إما قامت ومش واخده بالها من الضحكه الخبي*ةيال علي وجه التانيه : والله شكلك كا...وقبل ما تكمل كلامها لقت يال بتجري وراها نور وهي بتجري وتصوت:إيه يا بنتي والله خايفه عليكي كتر النوم وحش
رضوي وخلاص جابت أخيرها :إنتي مالك إنتي يا بلوه حرام عليكي نفس أنام والله تعبانه
نور بعد إما وقفت وهي بتضحك:والله نفسي أفهم واحده خم نوم شبهك بتطلع الاولي كل سنه أولي ازاي نفسي أفهم
رضوي وقفت وحطت إيديها في وسطها :الدماغ يا ماما
نور وهي بتضحك وماسكه بطنها :دماغ دماغ مين يأم دماغ هي عندك اساسا
رضوي من الصدمه بقها وصل للأرض ولسه هترد لقت ابو ورده جاي في وشها لسه نور هتستوعب يال حصل مع رضوى لقت اخوه التاني في وشها هههههه (جدعان للي ميعرفش ابو ورده ده اعز صديق لمعظم الامهات المصريه الشبشب المصري الاصيل )
تيسير (أم رضوي )في إيه يا بنت الج*مه منك ليها صوتك جايب لآخر الشارع (معلش يا ست الحبايب كل الاخوات كده دا انا واخواتي بنلم الجيران على صوتنا )
رضوي:ايه يا سيرو ك*ب البحر دي هي يال غلطانه مصحاني من احلاها نومه وفضلت تدبدب برجليها في الأرض
نور :سيرو يا حبيبتي بنتك هي يال خم نوم وهنتأخر علي الكليه
رضوي:يا نهار اسوح الكليه ياله يا بت بسرعه ودخلوا يغيروا هدمهم
نسيبهم هما بقي ونروح للبطل
(بقلمي
مريم طارق صلاح الدين )
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في قصر بل اجمل من القصر بيصحي من النوم في غرفه مظلمه مليئه بالحزن مكونه من اللونين الأسود والرصاصي وليد بيدخل في غرفه الرياضه الخاصه به ويقوم بعمل التمارين الرياضية الخاصه به ليخرج من غرفه الرياضه بيدخل يأخد شور بيخرج من الحمام يدخل غرفه الملابس الخاصه به ويلبس بدله سوده معتمه زي حياته من اغلي الماركات العالميه وساعه من اغلي الساعات وجزمه نفس النظام ودا كله من اللون الأسود ( إيه يا بني انا منكرش أن انا بموت في حاجه اسمها اسود بس مش معقول كل حاجه في حياتك سوده بس مش مهم لسه بردو بالنسبة ليا مز ههههه)
بيخرج من الأوضه بيلاقي الداده فتحيه بيقول :صباح الخير يا داده فتحيه أمال فين ندي
الداده:هي يابني كل إما أبعت حد يصحيها ترجعه حتي أنا كمان رحت أصحايها بس رجعت نامت (مش قلتلكم كل يال شبه بعض بيتلم علي بعض هي و رضوي خم نوم شبه بعض والله الاتنين من نوعي ههه)
وليد: خلاص يا داده أنا هصحيها
الداده:يال تشوفه يا بني
وليد :لو مازن جه قوليله يقعد يفطر علي ماصحي ندي
الداده:ماشي يا بني
(وطلع وليد يشوف خم النوم يال فوق هههههه)
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في غرفه ندي نايمه ومش حاسه بأي حاجه
خبط وليد علي الباب لكن لا رد فتح وليد الأوضه ودخل
وليد:ندي لاكن لا رد
ندي :نوم نوم نوم
وليد :إصحي ياندي
ندي :نوم نوم نوم
وليد أخر مزهق قام نادي بصوت عالي:نددييييييي
صحيت ندي وقامت تتنطط وتقول:ايه ايه القيامه بتقوم
وليد :إصحي ياندي الكليه يا بنتي
ندي :إيه ده يا أبيه انت هنا (انتي لسه وخده بالك)
وليد :ياله ياندي عشان الكليه إلبسي وانزلي
ندي :حاضر يا بوب
وليد رفع حاجبه لفوق وبصلها
ندي بلعت ريقها وبعدين قالت:حاضر يا أبيه
ونزل وليد وندي أخرجت نفس عميق مش عارفه انا بخاف منه ليه دا حتي أخويا ايه ده ياربي أووووف
خدت ندي شور ولبست هدومها المكونه من درس وردي وطرحه بيضه وشوذ أبيض وشنطه بيضه وقدت فرضها ونزلت
(بقلمي✍🏻princess of novels
مريم طارق)
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
نزلت ندي لقت مازن :إيه يا برنس انت هنا
مازن : أيوه يا معلمه هههههه
وليد :خلصوا خلونا نفطر ونروح علي الشركه وانتي علي كليتك
مازن :مش عارف اخوكي دا إيه والله نفسي أفهم من اي صنف من البني أدمين
ندي :والله يا بني نفسي أعرف هههه
مازن قعد يضحك :يا خربيتك هههههههه
وليد:مازن ياله إخلص ياله نمشي
مازن :نعم يا أخويا أنا لسه مفطرتش
وليد قام وبصله وقال : ياله
مازن : يا خبر أسود بينه هيتحول ياله سلام يا معلمه هههههه
ندي :سلام يا برنس
وخرج وليد ومازن وبعدين خرجت ندي على الكليه
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
بعد إما رضوي ونور خلصوا الفرض بتعهم ولبسوا هدمهم رضوي لبست درس أبيض بورود زرقه وطرحه زرقه وشنطه بيضه وشوذ أبيض ونور لبست درس زيتي بحزام أسود وطرحه سوده وشنطه سوده وشوذ أبيض وخرجوا فطروا مع تيسير وراحوا الكليه.
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
(في الكليه)
رضوي واقفه بتتكلم في التليفون: الو يا بنتي انت فين احنا في الكافيه
ندي : انا قدام بوابه الكليه انا جايه لكم دلوقتي
رضوي :طب اقفلي يا ماما الرصيد مش ببلاش هههه
ندي : خلاص طيب يا أم رصيد مش ببلاش أنا خلاص بقيت وراكم
رضوي : اه يا بنت ال قعدتي تتكلمي لغايه ما وصلت لغايه هنا الرصيد خلص يا مفتريه ما انتي رصيدك انتي ببلاش طب ما كنتيش تردي رديتي ليه من الاول أه ما ليش فيه انت اللي تشحنيلي رصيدي
ندي :ماشي ياختي انت بتردي ليا لما شحنت ليا فيها رصيدي فيها ايه شحنت ليا مره
رضوي :يا بنتي أنا بهزر ههه
ندى: طب ما انا عارفه ههه طب قوليلي فين البت نور
رضوي: راحت تجيب عصير أه جايبين لكي فراوله
ندي :طب كويس كنت لسه هزعق
رضوي :تصدقي أن إحنا غلطانين أن جبنالك طفسه اوي هههه
ندي :مش مهم طفسه طفسه المهم في فراوله وقاعدت تضحك هههه (ندى على الرغم من انها اغنيه الا انها بتحب اصحابها جدا وما بتفرقش الطبقه الاجتماعيه بالعكس بتحبهم اكثر من من اي احد وتتصرف معاهم كانها واحده منهم هي دي الصداقه أن ما يفرقش معاك دا إبن مين أو دي بنت مين )
رضوي:طب ياله نور جات هههههههههههه
نور :في ايه كنتم بتقولوا إيه
ندي : بس انتي يا اوزعه
نور :ما بلاش الاسم ده عشان بيعصبني وانتي مش هيعجبك يال اللي هاعمله
ندي :يعني هتعملي ايه
نور :طيب طب اهو وقامت ناطه عليها عضاها من إيدها
ندي :أه يا بنت المجنونه سيبي إيدي يا بت
رضوي :تستاهلي ما انتي عارفه إنها بتحب تعض أي حد والله تستهلي أه يا بطني مش قادره من كتر الضحك هههههههههههه
نور بعد ما سابت إيد ندى:تستاهلي
ندي :والله انتي ج*مه
رضوي :بس منظركم كان يفطس من الضحك هههههههههههه مش قادره وقعدت تخبط بإيديها على الترابيظه
ندي :المهم في بارتي انهارده في القصر وانتوا معزومين
رضوي :بس ماما
ندي :ما تقلقيش انا قلت لسيرو ووافقت وكمان عاوزه اعرفكم علي أبيه وليد والبرنس مازن
نور :يبقي خلاص إتفقنا
رضوي :طب ياله عشان المحاضره
نور وندي في صوت واحد :ياله
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في شريكات الجبالي
دخل بكل هبته الي المكتب وهو عمال يسمع همهمات الموظفات عليه
رقم 1:هو جايب كل الهيبه والجمال ده منين
رقم2:أنا نفسي يشوفني ولو لمره
دخل للمكتب وقعد بعد شويه خبط الباب
وليد :أدخل
مازن :إيه يا برنس
وليد :إيه يا مازن كل حاجه جاهزه علشان الحافله إنهارده
مازن:أه كله تمام
وليد :مش عاوز أي غلطه
مازن :متقلقش
وليد :طب ياله بره
مازن :إنت بتتردني وبعدين أضاف بمرح لا أكيد صح
وليد :مازن
مازن :خلاص ماشية سلام
وخرج مازن
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في مكان بعيد
مجهول 1:كل حاجه جاهزه عشان انهارده يا شيطان
الشيطان :كله جاهز وهو جاي الحافله انهارده
مجهول 1: بالتوفيق يا شيطان
(بقلمي
مريم طارق صلاح الدين )
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
يا تري مين الشيطان ده ؟
ورضوي هتقابل وليد
ومين ال جاي الحفله وإيه علاقته بالشيطان هنعرف ده كله في البارت 2من (شيطاني ملاك )واشوفكم في البارت التاني يا بنات وفي مواعيدنا واتمني إنها تعجبكم. ❝ ⏤مريم طارق صلاح الدين
❞ ه(شيطاني ملاك بارت1 )
في مكان بعيد لا يعرف به أحد
مجهول 1:شيطان المهمه دي لازم تتنفذ بكل دقه مش عاوزين اي غلطه
الشيطان:ومن امتي وانا بغلط دا أنا الشيطان متخفش انا مجهز كل حاجه
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في حي من الأحياء المتوسطه بمدينه القاهره تنام هذه الجميله في أحلامها الورديه وهذه الجملة هي التي تتكرر في أحلامها ( انت ملاك الشيطان وأنا هو أمانك)وهوب تصحي على جردل المايه يال نزل فوق دماغها تصحي وتنيها تتنطط وتقول
رضوي:ماما يا نور الحقوا البيت بيغرق وتنيها تصوت وتتنطط متقفش غير لما تسمع صوت الضحك العالي تتلفت حوليها هو الصوت ده جاي منين لغايه ما تلاقي يال واقعه على الأرض من كتر الضحك ومسكه بطنها
رضوي الشياطين بدأت تلعب في دماغها :إيه ده هو انتي يا نور يا حبيبتي وأنا يال قولت البيت بيغرق
نور بعد إما قامت ومش واخده بالها من الضحكه الخبي*ةيال علي وجه التانيه : والله شكلك كا..وقبل ما تكمل كلامها لقت يال بتجري وراها نور وهي بتجري وتصوت:إيه يا بنتي والله خايفه عليكي كتر النوم وحش
رضوي وخلاص جابت أخيرها :إنتي مالك إنتي يا بلوه حرام عليكي نفس أنام والله تعبانه
نور بعد إما وقفت وهي بتضحك:والله نفسي أفهم واحده خم نوم شبهك بتطلع الاولي كل سنه أولي ازاي نفسي أفهم
رضوي وقفت وحطت إيديها في وسطها :الدماغ يا ماما
نور وهي بتضحك وماسكه بطنها :دماغ دماغ مين يأم دماغ هي عندك اساسا
رضوي من الصدمه بقها وصل للأرض ولسه هترد لقت ابو ورده جاي في وشها لسه نور هتستوعب يال حصل مع رضوى لقت اخوه التاني في وشها هههههه (جدعان للي ميعرفش ابو ورده ده اعز صديق لمعظم الامهات المصريه الشبشب المصري الاصيل )
تيسير (أم رضوي )في إيه يا بنت الج*مه منك ليها صوتك جايب لآخر الشارع (معلش يا ست الحبايب كل الاخوات كده دا انا واخواتي بنلم الجيران على صوتنا )
رضوي:ايه يا سيرو ك*ب البحر دي هي يال غلطانه مصحاني من احلاها نومه وفضلت تدبدب برجليها في الأرض
نور :سيرو يا حبيبتي بنتك هي يال خم نوم وهنتأخر علي الكليه
رضوي:يا نهار اسوح الكليه ياله يا بت بسرعه ودخلوا يغيروا هدمهم
نسيبهم هما بقي ونروح للبطل
(بقلمي
مريم طارق صلاح الدين )
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في قصر بل اجمل من القصر بيصحي من النوم في غرفه مظلمه مليئه بالحزن مكونه من اللونين الأسود والرصاصي وليد بيدخل في غرفه الرياضه الخاصه به ويقوم بعمل التمارين الرياضية الخاصه به ليخرج من غرفه الرياضه بيدخل يأخد شور بيخرج من الحمام يدخل غرفه الملابس الخاصه به ويلبس بدله سوده معتمه زي حياته من اغلي الماركات العالميه وساعه من اغلي الساعات وجزمه نفس النظام ودا كله من اللون الأسود ( إيه يا بني انا منكرش أن انا بموت في حاجه اسمها اسود بس مش معقول كل حاجه في حياتك سوده بس مش مهم لسه بردو بالنسبة ليا مز ههههه)
بيخرج من الأوضه بيلاقي الداده فتحيه بيقول :صباح الخير يا داده فتحيه أمال فين ندي
الداده:هي يابني كل إما أبعت حد يصحيها ترجعه حتي أنا كمان رحت أصحايها بس رجعت نامت (مش قلتلكم كل يال شبه بعض بيتلم علي بعض هي و رضوي خم نوم شبه بعض والله الاتنين من نوعي ههه)
وليد: خلاص يا داده أنا هصحيها
الداده:يال تشوفه يا بني
وليد :لو مازن جه قوليله يقعد يفطر علي ماصحي ندي
الداده:ماشي يا بني
(وطلع وليد يشوف خم النوم يال فوق هههههه)
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في غرفه ندي نايمه ومش حاسه بأي حاجه
خبط وليد علي الباب لكن لا رد فتح وليد الأوضه ودخل
وليد:ندي لاكن لا رد
ندي :نوم نوم نوم
وليد :إصحي ياندي
ندي :نوم نوم نوم
وليد أخر مزهق قام نادي بصوت عالي:نددييييييي
صحيت ندي وقامت تتنطط وتقول:ايه ايه القيامه بتقوم
وليد :إصحي ياندي الكليه يا بنتي
ندي :إيه ده يا أبيه انت هنا (انتي لسه وخده بالك)
وليد :ياله ياندي عشان الكليه إلبسي وانزلي
ندي :حاضر يا بوب
وليد رفع حاجبه لفوق وبصلها
ندي بلعت ريقها وبعدين قالت:حاضر يا أبيه
ونزل وليد وندي أخرجت نفس عميق مش عارفه انا بخاف منه ليه دا حتي أخويا ايه ده ياربي أووووف
خدت ندي شور ولبست هدومها المكونه من درس وردي وطرحه بيضه وشوذ أبيض وشنطه بيضه وقدت فرضها ونزلت
(بقلمي✍🏻princess of novels
مريم طارق)
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
نزلت ندي لقت مازن :إيه يا برنس انت هنا
مازن : أيوه يا معلمه هههههه
وليد :خلصوا خلونا نفطر ونروح علي الشركه وانتي علي كليتك
مازن :مش عارف اخوكي دا إيه والله نفسي أفهم من اي صنف من البني أدمين
ندي :والله يا بني نفسي أعرف هههه
مازن قعد يضحك :يا خربيتك هههههههه
وليد:مازن ياله إخلص ياله نمشي
مازن :نعم يا أخويا أنا لسه مفطرتش
وليد قام وبصله وقال : ياله
مازن : يا خبر أسود بينه هيتحول ياله سلام يا معلمه هههههه
ندي :سلام يا برنس
وخرج وليد ومازن وبعدين خرجت ندي على الكليه
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
بعد إما رضوي ونور خلصوا الفرض بتعهم ولبسوا هدمهم رضوي لبست درس أبيض بورود زرقه وطرحه زرقه وشنطه بيضه وشوذ أبيض ونور لبست درس زيتي بحزام أسود وطرحه سوده وشنطه سوده وشوذ أبيض وخرجوا فطروا مع تيسير وراحوا الكليه.
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
(في الكليه)
رضوي واقفه بتتكلم في التليفون: الو يا بنتي انت فين احنا في الكافيه
ندي : انا قدام بوابه الكليه انا جايه لكم دلوقتي
رضوي :طب اقفلي يا ماما الرصيد مش ببلاش هههه
ندي : خلاص طيب يا أم رصيد مش ببلاش أنا خلاص بقيت وراكم
رضوي : اه يا بنت ال قعدتي تتكلمي لغايه ما وصلت لغايه هنا الرصيد خلص يا مفتريه ما انتي رصيدك انتي ببلاش طب ما كنتيش تردي رديتي ليه من الاول أه ما ليش فيه انت اللي تشحنيلي رصيدي
ندي :ماشي ياختي انت بتردي ليا لما شحنت ليا فيها رصيدي فيها ايه شحنت ليا مره
رضوي :يا بنتي أنا بهزر ههه
ندى: طب ما انا عارفه ههه طب قوليلي فين البت نور
رضوي: راحت تجيب عصير أه جايبين لكي فراوله
ندي :طب كويس كنت لسه هزعق
رضوي :تصدقي أن إحنا غلطانين أن جبنالك طفسه اوي هههه
ندي :مش مهم طفسه طفسه المهم في فراوله وقاعدت تضحك هههه (ندى على الرغم من انها اغنيه الا انها بتحب اصحابها جدا وما بتفرقش الطبقه الاجتماعيه بالعكس بتحبهم اكثر من من اي احد وتتصرف معاهم كانها واحده منهم هي دي الصداقه أن ما يفرقش معاك دا إبن مين أو دي بنت مين )
رضوي:طب ياله نور جات هههههههههههه
نور :في ايه كنتم بتقولوا إيه
ندي : بس انتي يا اوزعه
نور :ما بلاش الاسم ده عشان بيعصبني وانتي مش هيعجبك يال اللي هاعمله
ندي :يعني هتعملي ايه
نور :طيب طب اهو وقامت ناطه عليها عضاها من إيدها
ندي :أه يا بنت المجنونه سيبي إيدي يا بت
رضوي :تستاهلي ما انتي عارفه إنها بتحب تعض أي حد والله تستهلي أه يا بطني مش قادره من كتر الضحك هههههههههههه
نور بعد ما سابت إيد ندى:تستاهلي
ندي :والله انتي ج*مه
رضوي :بس منظركم كان يفطس من الضحك هههههههههههه مش قادره وقعدت تخبط بإيديها على الترابيظه
ندي :المهم في بارتي انهارده في القصر وانتوا معزومين
رضوي :بس ماما
ندي :ما تقلقيش انا قلت لسيرو ووافقت وكمان عاوزه اعرفكم علي أبيه وليد والبرنس مازن
نور :يبقي خلاص إتفقنا
رضوي :طب ياله عشان المحاضره
نور وندي في صوت واحد :ياله
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في شريكات الجبالي
دخل بكل هبته الي المكتب وهو عمال يسمع همهمات الموظفات عليه
رقم 1:هو جايب كل الهيبه والجمال ده منين
رقم2:أنا نفسي يشوفني ولو لمره
دخل للمكتب وقعد بعد شويه خبط الباب
وليد :أدخل
مازن :إيه يا برنس
وليد :إيه يا مازن كل حاجه جاهزه علشان الحافله إنهارده
مازن:أه كله تمام
وليد :مش عاوز أي غلطه
مازن :متقلقش
وليد :طب ياله بره
مازن :إنت بتتردني وبعدين أضاف بمرح لا أكيد صح
وليد :مازن
مازن :خلاص ماشية سلام
وخرج مازن
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في مكان بعيد
مجهول 1:كل حاجه جاهزه عشان انهارده يا شيطان
الشيطان :كله جاهز وهو جاي الحافله انهارده
مجهول 1: بالتوفيق يا شيطان
(بقلمي
مريم طارق صلاح الدين )
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
يا تري مين الشيطان ده ؟
ورضوي هتقابل وليد
ومين ال جاي الحفله وإيه علاقته بالشيطان هنعرف ده كله في البارت 2من (شيطاني ملاك )واشوفكم في البارت التاني يا بنات وفي مواعيدنا واتمني إنها تعجبكم. ❝
❞ ؛وهذه هي قصة الأخلاق التي ضاعت في غابة الموت.
تلك الفتاة هي أخلاق المسلمين..: التي تركوها وحيدة تواجه الموت ،فتضيع في الظلام ،وهي تبحث عمن يتبناها ..؛هي أخلاق المسلمين التي اختفت بعيداً ..؛بعد أن واجهت الحياة القاسية بكل قوتها ،ولم تستسلم للضياع…هي أخلاق المسلمين التي تركوها فريسة سهلة لأعدائه… حاولوا القضاء عليها فلم يستطيعوا ،فحاولوا إضاعتها في غابة الموت، في حياة ضعيفة دمرو كل ماهو جميل فيها حتى أصبحت مخيفة….تلك الأخلاق عزيزة جداً عند المؤمن ،و هينة عند النافق، وفريسة للكافر…هربت من الكافر ،وتجاهلت المنافق ،وأصبحت حصن للمؤمن فقط …ففي النهاية المؤمن هو صاحب تلك الأخلاق ،وهو الذي بحثت عنه لتبقى معه ،ولا تفارقه.... ❝ ⏤فاطمة الدفعي
❞ ؛وهذه هي قصة الأخلاق التي ضاعت في غابة الموت.
تلك الفتاة هي أخلاق المسلمين.: التي تركوها وحيدة تواجه الموت ،فتضيع في الظلام ،وهي تبحث عمن يتبناها .؛هي أخلاق المسلمين التي اختفت بعيداً .؛بعد أن واجهت الحياة القاسية بكل قوتها ،ولم تستسلم للضياع…هي أخلاق المسلمين التي تركوها فريسة سهلة لأعدائه… حاولوا القضاء عليها فلم يستطيعوا ،فحاولوا إضاعتها في غابة الموت، في حياة ضعيفة دمرو كل ماهو جميل فيها حتى أصبحت مخيفة….تلك الأخلاق عزيزة جداً عند المؤمن ،و هينة عند النافق، وفريسة للكافر…هربت من الكافر ،وتجاهلت المنافق ،وأصبحت حصن للمؤمن فقط …ففي النهاية المؤمن هو صاحب تلك الأخلاق ،وهو الذي بحثت عنه لتبقى معه ،ولا تفارقه. ❝